Piotr Kaniewski

Piotr Kaniewski

pexels-johannes-plenio-1165982

W mrocznej puszczy – Quest

Nazwa Opis
Cel zadania + jego opis Znajdź smocze jajo 

Kościół Świętej Magii polecił bohaterce, aby przeszła zaległe szkolenie. Zostaje wysłana do pewnej wioski w celu przejęcia magicznego przedmiotu. Towarzyszy jej mentor, który przez całe zadanie ma nadzorować jej pracę.

Po dotarciu na miejsce okaże się, że przedmiot został skradziony. Gracz będzie musiał dostać się do pobliskich ruin, gdzie znajdują się złodzieje smoczego jaja.

Lokacja Podziemne korytarze to jedne z nielicznych miejsc, jakie ostały się po Wielkim Wybuchu. Wydarzenie to zniszczyło dużą część miasta, a jego środkowa część zapadła się – inicjacją tej tragedii były błędne decyzje mieszkających tam elfów, które eksperymentowały z magią.
Poziom trudności Średni – przeciwnicy dostosowują się poziomem do gracza.
Lista postaci Wioska: 

  • Dorant 
  • Mroczny Elf 
  • Klienci 
  • Tancerka

Podziemia: 

  • Magiczny ćpun
  • Dorian
Warunek rozpoczęcia
  • Ukończenie prologu
  • Gracz znajduje się w rozdziale I.
Początek Gracz zostaje wysłany do wioski, gdzie ma odebrać rzadki magiczny przedmiot. Trafia do karczmy, w której musi zwrócić uwagę jednego ze stałych bywalców, ukrywającego się z dala od wścibskich oczu. To on ma w swoim posiadaniu artefakt, którym zainteresowane są władze kościoła.

Po zwróceniu na siebie uwagi, jedna z jego pracownic, prowadzi gracza do ukrytego pokoju. Tam na gracza czeka właściciel przybytku, który opowiada o zleceniu. 

Warunek Zwycięstwa
  • Zwycięstwo w walce z finałowym bossem
Warunek Porażki
  • Po zakończeniu rozdziału I historii zadanie zostaje dezaktywowane i gracz nie będzie mógł do niego wrócić
  • Porażka w walce z finałowym bossem.
Dokumenty bezpośrednio powiązane z questem Link do Miro

Pen&Paper

Wioska (pierwsza lokacja)

Las mrocznych elfów 

Podziemia  

Etapy questa

Nazwa etapu  Opis sytuacji  Przejścia
1. Wejście do karczmy Wchodząc do tłocznej karczmy, bohaterka wymienia z mentorem kilka zdań. Gracz dowiaduje się o zadaniu i o tym, że musi znaleźć Doranta, właściciela domu aukcyjnego. Można to zrobić na własną rękę lub pytając bywalców.  Niezależnie od podjętej opcji dialogowej gracz powędruje do drugiego etapu, gdzie zacznie rozmowę z Dorantem. 
2. Rozmowa z Dorantem  W trakcie prowadzenia konwersacji, gracz dowiaduje się więcej o samym zleceniu. Dodatkowo będzie mógł  przepytać Doranta o dodatkowe informacje, które pomogą mu spełnić główny cel misji.  Po rozmowie gracz może zdecydować: 

  • czy chce udać się do etapu 3 zdobyć dodatkowe informacje 
  • czy od razu przejść do etapu 4.  bezpośrednio questa. 
3. (Opcjonalne) Zwiadowca Należy wejść na drugie piętro karczmy i porozmawiać z mrocznym elfem. W zależności od podjętych opcji dialogowych, może zdradzić  lokalizację pobocznego wejścia do podziemi elfów. Skróci to drogę do głównego celu, a także sprawi, że liczba występujących przeciwników się zmniejszy.  Po rozmowie ze zwiadowcą gracz udaje się do etapu 4
4. Las wygnanych  Gracz kieruje się na południe od wioski. Drewniane znaki wskażą im drogę do celu. 
  1. Gracz od razu po etapie 2 idzie do centrum lasu i wchodzi do podziemi 
  1. Gracz był u Zwiadowcy i decyduje się iść ukrytym przejściem. 
  1. Gracz nie rozmawia w etapie 3 ze zwiadowcą, ale i tak udaje mu się znaleźć ukryte przejście. 

Ścieżka 1 

Nazwa etapu Opis sytuacji  Przejścia 
5(1). Główne wejście  Gracz, docierając na sam środek puszczy, trafia do zrujnowanego miasta elfów. Pośrodku zawalonych budynków znajduje się sporych rozmiarów przejście, które prowadzi do tuneli.  W etapie 5, niezależnie od podjętej decyzji, gracz trafia do skrzyżowania. 
6(1). Tunele  Bohaterowie chodzą po tunelach, napotykając po drodze odnogi oraz nieprzyjaciół. 

Pierwsza grupa przeciwników zawali tunel za bohaterami, uniemożliwiając im wyjście z lokacji. 

W połowie drogi do celu, gracz może zdecydować, w którym kierunku chce się udać. 

Idąc prosto natrafi na zbrojownię, gdzie torturowany jest brat Doranta, który rzekomo został zamordowany.

  • Gracz trafia do etapu 7

Skręcając w lewo gracz obchodzi zbrojownię na około: 

  • dostaje się tym samym do etapu 8  
7(1) *Opcjonalnie* Zbrojownia  Gracz napotyka największą grupę wojowników w całych tunelach. Po dotarciu na miejsce okazuje się, że wydobywają oni informacje od brata Doranta. 

Po pokonaniu nieprzyjaciela dojdzie do krótkiej rozmowy z zaginionym kupcem. 

Po tym momencie gracz udaje się do etapu 8. gdzie czeka na niego finałowa walka. 
8. Finałowa walka  Gracz wychodzi z tuneli i znajduje się w dziurze, rampa z ziemi prowadzi go na górę, gdzie przebywają bandyci – mają ze sobą jajo.  Niezależnie od podjętych opcji dialogowych dojdzie do konfrontacji. 

 

Ścieżka 2 

Nazwa etapu Opis sytuacji  Przejścia 
5(2). Boczne przejście  Po skorzystaniu z instrukcji zwiadowcy lub po samodzielnym znalezieniu dawnej zbrojowni, gracz może zejść po schodach na dół i dostać się do tuneli. 
6(2). Tunele  Bohaterowie wchodzą do tuneli. Po drodze napotykają mało liczną grupę przeciwników. Po ich zabójstwie dochodzi do trzęsienia ziemi, które zasypuje drogę powrotną.  W zależności od decyzji gracz może przeskoczyć jeden z etapów. 

Skręt w prawo: 

  • Gracz przeskakuje do etapu 8(2)

Skręt w lewo: 

  • Gracz rozpoczyna etap 7(2)
7(2). *Opcjonalnie* Źródło magii  Zakręcony korytarz doprowadzi gracza do istniejącego wciąż źródła mocy. Okazuje się, że tamtejsi fanatycy wykorzystują spaczoną magię do wywoływania choroby we wspomnianej przez Doranta części miasta. Dochodzi do walki. 

 

Wybory i potencjalne konsekwencje 

Wybór Kontekst Konsekwencje
Uratowanie Doriana Etap (7.1)

Gracz, eksplorując tunele może natrafić na zbrojownię, gdzie przebywa Dorian. 

Po zamordowaniu przeciwników automatycznie jego życie jest uratowane.
Uratowanie skażonej części wioski  Etap (7.2)

Gracz, eksplorując tunele może natrafić na skażone źródło mocy. Znajdują się przy nim przeciwnicy, którzy rzucają czar. 

Po ich zabiciu skażona część wioski zostaje uratowana. 

Jeżeli gracz nie pozbędzie się kultystów przy źródle do końca questa to uda im się rzucić zaklęcie. Tym samym wszyscy mieszkańcy skażonej strefy zginą. 

Nagroda

Rodzaj nagrody Ilość  Warunek otrzymania
*Główna* Punkty doświadczenia, broń praktykanta
  • 1500 exp
  • 1 punkt umiejętności do wykorzystania
Należy ukończyć etap 8. Pozostałe zadania poboczne nie wpływają na główną nagrodę.
*Dodatkowa* – Stałe ulepszenie zbroi
  • 500 exp
  • Magiczna maść ulepszająca
Uratowanie Doriana w etapie (7.1)
*Dodatkowa* – Pieniądze
  • 500 exp
  • 450 monet
Zabicie kultystów w etapie (7.2)